

Habilitációs eljárások
Eljárás éve |
Név |
Tudományos előadás címe |
Tantermi előadás címe |
2007 |
Venter György |
A pedagogikum tartalma az európai tanárképzésben – a kilencvenes évek |
Iskola és hátránykezelés
|
2008 |
Rétsági Erzsébet |
A sportrekreációra nevelés néhány tantárgypedagógiai kérdése |
A testnevelés tantárgy értékei a tanulók személyiségfejlesztésében |
Bárdossy Ildikó |
Nyitott curriculumok és a produktív tanulás |
Curriculumelmélet mint önálló diszciplína |
|
Juhász Gábor |
Képzési, fejlesztési igények a hazai civil / non-profit szervezetek körében |
A hazai non-profit szervezetek működését befolyásoló tényezők vizsgálata, különös tekintettel a humánerőforrás-fejlesztés lehetőségeire |
|
2009 |
Füzesi Zsuzsanna |
Társadalmi előítéletek iskolai mintázata |
Előítéletek a társadalomban, előítéletek az iskolában |
Hamar Pál |
A testnevelés tartalmi korszerűsítésének tendenciái a magyar közoktatásban |
A tananyag-kiválasztás és elrendezés szempontjai az iskolai testnevelésben |
|
2010
|
Györgyi Zoltán |
Elmaradt modernizáció vagy alternatív iskolarendszer. A portugál oktatási rendszer múltja és jelene |
Az életmód változása és a kistelepülések oktatása az utóbbi évtizedekben |
Cserti Csapó Tibor |
Cigány civil szervezetek hatékonyság-vizsgálata |
A magyarországi cigány népesség demográfiai alakulása |
|
2011 |
Soós István |
A „homo sedens” nemzetközi kutatása |
A fizikai aktivitás és az egészség kapcsolata társadalomtudományi nézőpontból |
Orsós Anna |
A beás nyelv szociolingvisztikai és oktatáspolitikai helyzete |
A magyarországi cigány gyerekek nyelvi problémái és iskolai esélyei |
|
2013
|
Kereszty Orsolya |
„A Nő és a Társadalom” mint az informális tanulás és oktatás egy eszköze a dualizmus kori Magyarországon |
A nőnevelés szerkezetének és tartalmának változásai: középfokú oktatás, felsőoktatás és felnőttképzés (1867-1914) |
Fáyné Dombi Alice |
A pedagógiai professzió mint a kulturális emlékezet integráns része |
Tanítói szerepek a 19. században |
|
2014 |
Varga Katalin |
Az információs műveltség, mint szemléletmód a pedagógiában |
Az információs műveltség követelményei a közoktatásban |
2015
|
Várnagy Péter |
Az oktatás és a felnőttoktatás jogi háttere |
Karácsony Sándor cserkészpedagógiája – a „béke-pedagógiája” |
Horváth Kinga |
(De)centralizáció a magyarországi és szlovákiai közoktatásban komparatív viszonylatban |
Újszerű trendek az oktatásmenedzsmentben |
|
Bajusz Klára |
Az aluliskolázottság, mint társadalmi probléma |
Korai iskolaelhagyás okai |
|
Híves-Varga Aranka |
Inklúzió a gyakorlatban (Inclusion in Practice) |
Kooperativitás a gyakorlatban (Cooperative Learning in Practice) |
|
Bús Imre |
Játék az ember életében. A játékról szóló gondolkodás irányzatai |
A játék alkalmazása a pedagógiában |
|
Kaposi József |
Pedagógiai kultúraváltás a történelemtanításban és a tanárképzésben |
A tankönyvek új generációja és a Nemzeti Köznevelési Portál |
|
2016
|
Kurucz Rózsa |
A Montessori-pedagógia kutatási irányai történeti aspektusból |
A Montessori-pedagógia térhódítása |
Mrázik Julianna |
A tanári teljesítmény mérését célzó fejlesztések |
Szakmai önismeret és önreflexió a pedagógiai gyakorlatban |
|
Németh Balázs |
Az összehasonlító felnőttoktatási kutatások trendjei |
A felnőttek tanulásának ösztönzése az Európai Unióban |
|
Varga László |
A gyermeki világkép a gyermekkultúra tükrében |
A kisgyermeknevelés új trendjei és kihívásai |
|
Mandel Kinga Magdolna |
Oktatási változásmenedzsment: az előkészítő osztályok reformja a Székelyföldön |
Román felsőoktatás-politika |
|
2018 |
Di Blasio Barbara |
Módszertani útkeresés a neveléstudományban |
Művészetek és kompetenciafejlesztés |
Béres Judit |
Reflektív olvasás és kreatív írás – mint hátránykompenzációs eszköz – hátrányos helyzetű középiskolások személyiségfejlesztésében |
Az iskoláskor előtti családi írás- és olvasásfejlesztés pszichés háttere – a szülők képzése |
|
2019 |
Torgyik Judit |
Interkulturális nevelés az Európai Unióban |
Szocio-kulturális különbségek az élethosszig tartó tanulás során |
|
|
|
|
2020 |
Országos Doktori Tanács – Habilitációs előadások